spotlight

Fiolin og cello

Cello
Cello er som fiolin et viktig orkesterinstrument med et stort solo repertoar. Både for flere celli sammen, med piano (sonater og småstykker), solo med orkester (cello konserter), eller bare 1 cello alene (f.eks cello suitene til J.S. Bach).

Cello inngår også i mindre ensembler som i piano trioer og strykekvartetter. Det anbefales å starte med cello i en alder av 8 år, men det er også mulig å starte litt tidligere dersom man har litt oppfølging hjemmefra.

Fiolin
Fiolin er et instrument som vi anbefaler å begynne med så tidlig som mulig, allerede fra 6 års alderen. Teknikken hos et barn som har begynt å spille tidligere vil falle mer naturlig enn hos en som starter senere.

Det viktigste med undervisningen er at eleven synes det å gøy å lære instrumentet, spille sammen, lage musikk og at de føler mestring! Vi tilrettelegger for enetimer og gruppetimer.

Praktisk informasjon

Kurset tilbys følgende steder:
Kastellet skole

Kulturskolen tar opp nye elever hele året.