Lager musikk

Komposisjon og musikkproduksjon

Å komponere betyr å sette sammen deler til en helhet, og i dette kurset lærer vi hvordan vi setter lyder sammen

til musikalske komposisjoner.

For elevene tilbyr vi et kurs i små grupper for de som vil lære å komponere

musikk på datamaskin. Kurset er delt inn i to segmenter. Først går vi på lydjakt og finner spennende lyder i nærområdet og gjør opptak av disse på telefonen.

Deretter vil vi bruke dataprogrammet Reaper og lære å klippe, strekke og putte effekter på disse lydene og sette dem sammen i små komposisjoner.

Det trengs ingen forkunnskaper for kurset, men deltakerne må ha med egen datamaskin og mobiltelefon med opptaksmulighet og en måte å overføre lydene til egen datamaskin (kabel, bluetooth, airdrop o.l), og ha lastet ned Reaper på forhånd.

Praktisk informasjon

Sted: Kastellet skole, bygg C, musikkrom

Alder: Fra 12 år og oppover.

Tidspunkt:  Ta kontakt med kulturskolen for nærmere informasjon om dag og tidspunkt.

Varighet:

- Høstsemester uke 38 - uke 48, varighet 10 uker.

- Vårsemester uke 4, varighet 10 uker.

Kursoppstart forutsetter minimum 3 deltagere. Gruppene organiseres etter alder og nivå.

Note-komposisjon og elektroakustisk komposisjon for viderekommende:

Dette er et unikt tilbud til viderekommende elever på individuell basis. Tilbudet gjelder også for voksne.